در عصر جديد طراحي سايت بازرگاني بسيار مورد توجه قرار گرفته است. اگر هنوز در اين زمينه فعاليت خود را آغاز نكرده ايد، بايد هر چه زودتر اقدام كنيد چون رقيبان شما با اين ابزار كار آمد آشنا شده اند و در حال جذب مشتري از اين ميدان بزرگ و پر سود هستند. همه شركت هاي بازرگاني به دنبال سايتي هستند تا بتوانند داده هايي را در مورد كالا هاي وارداتي و صادراتي شركت خود در آن قرار دهند. در اين مقاله قصد داريم در مورد امكانات و ويژگي هاي طراحي سايت بازرگاني صحبت كنيم.
سايت بازرگاني چيست؟
سود در بازرگاني وابسته به تعداد مشتري است. يعني يك مدير براي افزايش سود همراه با عرضه خود، تقاضا هم داشته باشد. طبيعي است كه هرچه ميزان تقاضا بالاتر باشد، ميزان عرضه شما هم افزايش مي يابد. با اين توضيحات براي موفقيت در اين شغل به مشتري هاي بيشتري نياز است. شايد بازرگاني اينترنتي براي شما كمي ناآشنا باشد، اما همه فروشگاه هاي اينترنتي كه كالايي را مي فروشند نوعي سايت بازرگاني به حساب مي آيند.
طراحي سايت بازرگاني چه مزايايي دارد؟
هر شركتي در حالت معمول تعدادي مشتريان محدود دارد كه با آن ها كار مي كند و درآمد دارد. اما اگر همين شركت يك سايت بازرگاني براي خودش راه اندازي كند مي تواند كسب و كار و مشتريان خود را تا حد قابل توجهي گسترش دهد. البته اين كار به همين سادگي كه گفته مي شود نيست و به تلاش نياز دارد ولي شما نسبت به ديگران اين برتري را داريد كه سابقه فعاليت در جامعه را داشته ايد و لازم نيست براي كسب همه تجربه ها زمان زيادي را صرف كنيد.
بازاريابي به روش تخفيف چگونه است؟
بيشتر مديران قبل از راه اندازي سايت نگران استقبال نكردن مشتريان هستند. اما با تخفيف ها ميشود اين نگراني را برطرف كرد. اگر نگران اين موضوع هستيد از تخفيف ها استفاده كنيد. براي فروش محصولات خود انواع تخفيف هاي مناسب را در نظر بگيريد تا مشتريان شما بيشتر جذب شوند و خريد كنند. با اين كار مي توانيد مشتريان بيشتري از اينترنت جذب كنيد؛ علاوه بر اين مشتريان حضوري شما به سمت سفارشات غير حضوري بيشتر ترقيب مي شوند. در طراحي سايت بازرگاني پيشنهاد مي شود حتما بخشي از سايت را براي كالا هاي منتخب اختصاص دهيد.
امكانات سايت بازرگاني
امكانات سرويسي
همانطور كه تا به اين جا دريافتيم، داشتن يك سايت بازرگاني بسيار مهم و ضروري است و مي تواند در روند افزايش مشتري بسيار كارساز باشد. همچنين امكانات سايت بازرگاني مي تواند سرويس هاي زير را به صورت آنلاين در اختيار مخاطبان قرار دهد:
- طراحي دسته بندي مناسب براي راهنمايي بهتر مشتريان
- طراحي صفحه مخصوص براي تشريح هر محصول
- طراحي صفحه مخصوص براي تشريح محصولات منتخب و تخفيف دار
- معرفي شعبه ها و نمايندگي هاي مختلف در نقاط مختلف كشور
- طراحي قابليت نظرگذاري كاربران
- طراحي صفحه اي براي پاسخ به سوالات پر تكرار
- طراحي برنامه قرعه كشي آنلاين و اعلام نتايج آن
امكانات ساختاري
علاوه بر امكاناتي كه به آن اشاره كرديم، شما با داشتن يك سايت بازرگاني مي توانيد از اين امكانات ساختاري سايت هم استفاده كنيد:
- طراحي دسته بندي محصولات و خدمات و پروژه ها
- قابليت طراحي سايت بازرگاني به صورت چند زبانه
- نمايش محصولات و خدمات مورد مورد نظر
- نمايش پروژه هاي انجام شده و نمونه كارها
- طراحي قابليت دسترسي هاي مختلف براي مديران سايت بازرگاني
- قابليت ارسال خبر
- قابليت ارسال ايميل
- طراحي گالري تصاوير شركت و محصولات براي جلب اعتماد بيشتر
- طراحي صفحه ارتباط با ما و درباره ما
- طراحي فرم نظرسنجي از كاربران به منظور پيدا كردن نياز مخاطبان سايت
- طراحي سيستم مديريت فروش و ارتباط با مشتري (CRM) براي بررسي رفتار كاربر در سايت
- قابليت خريد آنلاين بعضي از محصولات
- قابليت خريد آنلاين محصولات به صورت عمده
هزينه طراحي سايت بازرگاني
هزينه راه اندازي سايت هاي بازرگاني كاملا متغير است. اين هزينه بسته به نياز و اهداف كوتاه مدت و بلند مدت شركت مورد نظر افزايش يا كاهش مي يابد. مثلا ممكن است شركتي فقط قصد معرفي محصولاتش در سايت را داشته باشد، پس ديگر لازم نيست كه هزينه هاي مربوط به بخش فروشگاه را بپردازد. به طور كلي نرخ ثابتي براي طراحي سايت بازرگاني وجود ندارد و بسه به امكانات سايت هزينه متغير است.
در پايان...
ما در شركت ونداد با استفاده از تجربه و دانشي كه طي سال ها به دست آورده ايم مي توانيم بهترين سايت بازرگاني را براي شركت شما طراحي كنيم. البته طراحي سايت بازرگاني پايان همكاري ما نيست؛ علاوه بر اين ما خدمات پشتيباني هم براي شما ارائه مي كنيم و شما را تا رسيدن به هدفتان حمايت خواهيم كرد. اميدوارم از خواندن اين مقاله لذت برده باشيد و اگر هنوز سايت بازرگاني خود را راه اندازي نكرده ايد؛ هر چه زودتر اقدام كنيد تا از رقيبان خود عقب نمانيد.